"Az alapképzésrõl sok vita folyik. Mi a tartalma; hogyan legyen megszervezve? Az egyik iskola éppen megszünteti, a másik pedig, módosításokkal, megint bevezeti. E téren tehát nincs feltétlenül helyes megoldás, csak helyzettõl függõ megoldások vannak."
"Az alapstúdium bevezetése kikényszeríti a választ a mûvészeti tanulmányok céljára és értelmére vonatkozó kérdésre: minek az alapját kell megvetni? A kortárs mûvészetnek már nincsenek biztos, vitathatatlan alapjai. Mindaz, amit az ember az iskolában tanulhat, éppúgy használhat, mint amennyire árthat. Mindaz, amit a tanárok mondanak, tegnapi, és holnap nem feltétlenül lesz érvényes"
"Azonban a vidéki iskolákban ez kevésbé érvényesül. Itt hiányzik a nagyvárosi és a mûvészeti piaci környezet, ahol a mûvészek hatásoktól felpezsdülve élnek. E környezet hiányában az egykori diákok nehezebben válnak le iskolájukról és a diáklétrõl. Újra meg újra visszasodródnak az iskolába, bejárnak a menzára és a mûhelyekbe, és ezzel nem mutatnak igazán bátorító példát a fiatalabbaknak. A tanulmányok végeztével egy idegen nagyvárosban magányosan és ismeretlenül nehezebb gyökeret verni, mint egy fõiskola zsilipjén keresztüljutva. Ezért váltanak át újra és újra tanulmányaik második felében egy nagyvárosi fõiskolára a jó képességû és bátor diákok. Ezáltal azonban hiányoznak a fiatalabb diákoknak lendítõerõként és példaképként, akikben aztán így rendszerint kialakul a tanártól való túlzott függés hajlama."
"A vidékiségbõl eredõ hátrányokat, legalábbis a tanulmányi idõ elsõ felében, le lehet dolgozni jobb szolgáltatással és gondoskodással." "diákok elutaznak az irányzatok nagy kiállításaira és olvassák a legújabb katalógusokat és folyóiratokat. A belõlük ható a szívóerõvel szemben egyetlen tanár sem lehet eredményes."
"Egy mûvészeti fõiskola számára nem könnyû megfelelõ tudósokat találni. Rászorul az egyetem tanácsára. Ha nem hallgat rá, kiteszi magát a veszélynek, hogy sarlatánokba botlik; ha hallgat rá, az a veszély fenyegeti, hogy az egyetemi klientúra lerakóhelyévé válik. Tudományos kvalitásuktól és pedagógiai alkalmasságuktól függetlenül a mûvészeti fõiskolán olyan tudósok találkoznak, akik szívesen vagy kényszerûségbõl jutottak ide."
Azért olvassátok el az egészet, nem fog fájni. Tényleg.
-európai/világ viszonylatban egész magyarország vidéknek számít! -nem feleltethető meg egy az egyben a kaposvári helyzettel -inkább helyzetjelentés hogy európa más szegletében is hasonló problémák vannak meg egy kis elgondolkozás hogy merre van az előre ha van ilyen
2 megjegyzés:
Azoknak akik nem szeretnek olvasni...:)
"Az alapképzésrõl sok vita folyik. Mi a tartalma; hogyan legyen megszervezve? Az egyik iskola éppen megszünteti, a másik pedig, módosításokkal, megint bevezeti. E téren tehát nincs feltétlenül helyes megoldás, csak helyzettõl függõ megoldások vannak."
"Az alapstúdium bevezetése kikényszeríti a választ a mûvészeti tanulmányok céljára és értelmére vonatkozó kérdésre: minek az alapját kell megvetni? A kortárs mûvészetnek már nincsenek biztos, vitathatatlan alapjai. Mindaz, amit az ember az iskolában tanulhat, éppúgy használhat, mint amennyire árthat. Mindaz, amit a tanárok mondanak, tegnapi, és holnap nem feltétlenül lesz érvényes"
"Azonban a vidéki iskolákban ez kevésbé érvényesül. Itt hiányzik a nagyvárosi és a mûvészeti piaci környezet, ahol a mûvészek hatásoktól felpezsdülve élnek. E környezet hiányában az egykori diákok nehezebben válnak le iskolájukról és a diáklétrõl. Újra meg újra visszasodródnak az iskolába, bejárnak a menzára és a mûhelyekbe, és ezzel nem mutatnak igazán bátorító példát a fiatalabbaknak. A tanulmányok végeztével egy idegen nagyvárosban magányosan és ismeretlenül nehezebb gyökeret verni, mint egy fõiskola zsilipjén keresztüljutva. Ezért váltanak át újra és újra tanulmányaik második felében egy nagyvárosi fõiskolára a jó képességû és bátor diákok. Ezáltal azonban hiányoznak a fiatalabb diákoknak lendítõerõként és példaképként, akikben aztán így rendszerint kialakul a tanártól való túlzott függés hajlama."
"A vidékiségbõl eredõ hátrányokat, legalábbis a tanulmányi idõ elsõ felében, le lehet dolgozni jobb szolgáltatással és gondoskodással."
"diákok elutaznak az irányzatok nagy kiállításaira és olvassák a legújabb katalógusokat és folyóiratokat. A belõlük ható a szívóerõvel szemben egyetlen tanár sem lehet eredményes."
"Egy mûvészeti fõiskola számára nem könnyû megfelelõ tudósokat találni. Rászorul az egyetem tanácsára. Ha nem hallgat rá, kiteszi magát a veszélynek, hogy sarlatánokba botlik; ha hallgat rá, az a veszély fenyegeti, hogy az egyetemi klientúra lerakóhelyévé válik. Tudományos kvalitásuktól és pedagógiai alkalmasságuktól függetlenül a mûvészeti fõiskolán olyan tudósok találkoznak, akik szívesen vagy kényszerûségbõl jutottak ide."
Azért olvassátok el az egészet, nem fog fájni. Tényleg.
-európai/világ viszonylatban egész magyarország vidéknek számít!
-nem feleltethető meg egy az egyben a kaposvári helyzettel
-inkább helyzetjelentés hogy európa más szegletében is hasonló problémák vannak
meg egy kis elgondolkozás hogy merre van az előre ha van ilyen
Megjegyzés küldése